مدیتیشن و یوگا

مدیتیشن چیست و چرا باید مدیتیشن کنیم ؟

مشاوره و آموزش دوره های یوگا و مدیتیشن و مراقبه در تهران

  • شناخت جایگاه ذهن و آشنایی با کالبد‌ها
  • چگونگی کنترل ذهن با استفاده از انواع روش‌های مدیتیشن
  • آموزش تمرکز روی تنفس، ذهن آگاهی، مانترا و…

ثبت نام‌ دوره مدیتیشن ( برگزاری کارگاه مراقبه پالایش ذهن )

با شرکت ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭﻩ موثر و ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ شیوه ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺭﺗﻌﺎﺷﺎﺕ ﻣﻨﻔﯽ و ترافیک ذهنی، ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ شما ایجاد شده و با آموزش های ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺳﺎﺩﻩ ﻭ ﻋﻤﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺭﺍ توسط مراقبه و تمرینات معنوی ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺁﻣﻮﺧﺖ.

  • دوره مدیتیشن و یوگا ﻓﺮصتی است برای دریافت راه حل ها از طریق منبع درونی(خداوند).
  • با تجربه این دوره ذهنتان را از هرگونه موانع موجود، شلوغی و آشفتگی ذهن، در ضمیر ناخودآگاه پاک کنید، تا حامل آرامش، خلاقیت و مهارتهای جدیدی در زندگی خود شوید‌.

تمرکز آگاهی

  • مدیتیشن عمل و فعالیتی هست که جهت پرورش و آموزش مغز انجام می‌گیرد.
  • انجام مدیتیشن و یوگا تنها برای ساکت کردن ذهن نیست، شخص باید متمرکز بر افکار، هیجانات روحی و عواطف خود باشد.
  • تمرکز بر خلاء ذهنی و بی خبری از محیط اطراف، شروع خلسه های ابتدایی می‌باشد در صورتی که مدیتیشن با آگاهی کامل انجام می‌شود.
  • آگاهی حالتی از بودن در لحظه هست ، تمرکز آگاهی یعنی با تمام وجود و اطمینان و یقین کامل حس کردن و درست پنداشتن.

نکاتی قبل از رفتن به کلاس یوگا و مدیتیشن

  1. از بكار بردن عطر و ادكلن خودداری فرماييد
  2. تمرينات را با بدن پاكيزه و لباس پاكيزه و راحت كه مانع از حركت مفاصل و عضلات شود انجام دهيد
  3. درصورت شرايط ويژه بانوان ( دوران قاعدگی و بارداری )درابتدای هر جلسه مربی را در جريان بگذاريد
  4. يوگا را حداقل ٢ يا٣ ساعت پس از غذا (بستگی به سبكی و سنگينی غذا دارد) انجام داد.
  5. تنفس در هنگام يوگا بايد از راه بينی انجام شود (مگر در برخی موارد خاص)
  6. هرگز بيشتر از توانايی جسمی به خود فشار نياوريد ، غالبا پرتوجويان مبتدی با درد ماهيچه های پا مواجه هستند كه اين تمرينات منظم پس از چند هفته مرتفع می گردد.
  7. اگر در هر قسمت از بدن درد مشخصی وجود داشته باشد كه حالات يوگا آن را تشديد می كند بايد سريعا از انجام آن وضعيت خودداری نماييد .
  8. اگر گاز در روده وجود دارد آساناهای معكوس انجام ندهيد ، بيماران مبتلا به فشارخون و بانوان باردار از آساناهای معكوس پرهيز نمايند.
  9. در زمانی كه بطور طولانی حمام آفتاب گرفته ايد آساناهای يوگا را انجام ندهيد زيرا باعث گرمای زياد می گردد
  10. در اجرای حالات يوگا هيچگاه خود را خسته نکنيد و تنفس ها در زمان توقف در تمامی حالات ،مي بايست كاملا طبيعی و آرام باشد.